mandag den 16. maj 2011

farvning af bryn...

Vi tager en uge mere med øjenbryn. Pga. tekniske problemer i sidste uge, nåede jeg ikke alle de indlæg, jeg ville.

Når du skal have farvet dine bryn, kan du enten vælge at gøre det hjemme eller tage på en klinik. Hvis du aldrig har prøvet det før, vil jeg klart anbefale en klinik. Der koster det max 300,- hvor du også får rettet dine bryn til. Her vælges også en farve, der gør dine bryn to tonere mørkere end din egen hårfarve. Det er selvfølgelig mest aktuelt at få dem farvet, hvis du også har fået farvet dit hår end mørkere farve end din oprindelige hårfarve.
Hvis du vil gøre det selv, anbefaler jeg de farver lavet af Refecto Oil, som koster 89,- pr. tube og dertil skal købes Oxidant creme som koster 69,- pr. tube. Oftest kan man ikke nøjes med en farve, da man som regel blander to farver, for at få den helt rette farve til dig.
Man vælger at farve ens bryn for at få et mere harmonisk udtryk i ansigtet. Holdbarheden er 4-14 dage alt efter hvilke renseprodukter man bruger, og hvordan ens hår tager i mod farven.
Det skal siges tilsidst, hvis man vælger at springe ud i at gøre det selv, så test lige om du kan tåle farven, ved at komme lidt på huden og lade de sidde en 5-10 min, hvis der er ingen reaktion inden for 24 timer efter, kan du roligt gøre det. Og hvis du generelt ikke har reageret på hårfarve, er der heller intet at være bange for.
Lige meget hvad, vil jeg klart anbefale at få andre til det, der har erfaring.... Det kan hurtigt komme til at se kikset ud, hvis farven ikke er rigtig, man rammer ved siden etc.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar